2012. szeptember 30., vasárnap

39. hét: Kavicsok új szerepben

A héten nagyon sok fűszernövényt ültettem, melyek keresztanyámtól, barátnőm nagymamájától és anyuék szomszédjától kerültek hozzám, a rozmaringot pedig kertészetben vettem.
És mivel még sosem volt majorannám, kakukkfüvem vagy épp tárkonyom a kertben, és kész csoda volt már az is, hogy addig képes voltam megjegyezni, hogy melyik-melyik, amíg hazaértünk velük, eldöntöttem hogy valamilyen egyedi jelölést fogok készíteni, hogy tavasszal is tudjam, melyik micsoda.

Az ötlet, hogy kavicsot használjunk erre a célra Kifli és levendulától való, a vidám festési módhoz pedig innen kaptam kedvet.


A kavicsokat először enyhe fertőtlenítőszeres vízzel alaposan lesikáltam, hogy a festék szépen tapadjon, majd rájuk, majd alaposan megszárítottam őket.
Mivel nem akartam külön beruházni, így az otthon található akrilfestékeimet használtam fel (fehér, narancssárga, világoskék, metálos-rózsaszín) a fűszernövények neveinek felfestéséhez és a díszítő mintázathoz. Nem volt igazán vékony ecsetem, így némelyik név elég csálé lett, de száradás után ezt a csáléságot alkoholos filctollal kompenzáltam úgy, hogy kihúztam a betűk kontúrját.
Végül ragasztólakkal átkentem őket, ugyanis a ragasztólakk vízállóra szárad, így elvileg bírja majd az esőt.
(Viszont a ragasztólakkos dobozra azt írták, nem fagyálló, így valószínű, hogy télire csak úgy merem majd kint hagyni, hogy alaposan becsomagolom őket, és egy zacskóba is beteszem, amit tavasszal egyszerűen eltávolítok majd róla.)


Hogy mennyire bírták az esős időjárást, majd utólag beszámolok! :)

3 megjegyzés:

Edit írta...

Hűűűű de klasszak lettek. Na én is szeretnék fűszerkertet, de eddig csak a gondolatomban suhant át, ilyenkor kell elültetni? És magot ültettél vagy mit? Jujj ehhez nem értek.

Ditti írta...

Hát, nekem azt mondták, ilyenkor kell. :) Úgyhogy kaptam egy halom tövet. A kaprot magról vetettem most, tavasszal már lesz kaprom. :)
Az oregánót tavasszal ültettem, nagyon szép lett, most két bokrot ültettem el külön, elvileg évelő. A kakukkfű, tárkony, menta, zsálya, borsikafű (=csombor) szintén évelők. A bazsalikomot minden tavasszal újra kell vetni magról, a citromfű meg nő, mint a bolondgomba, bármit csinálok vele. :) Ha tövek megmaradnak, és megerősödnek, nagyon szívesen adok belőle! Oregánóból már most is tudok adni. :)

Flóra írta...

Aranyos ötlet a kőjelző!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...