2012. február 12., vasárnap

6. hét: Szeretem a kékfestőt

A héten loptam az időt, hogy tudjak egy kicsit alkotni. Meg is látszik, mert túl sok mindenre ezen a héten nem futotta. Ezt azonban egyáltalán nem bánom, mert azokkal lehettem (főleg Vele), akiket nagyon szeretek.

Belefogtam  egy peyote karkötőbe, melynek mintáját Heike Delhez Gyöngyékszerek peyote-technikával című könyvében találtam. A könyvben barna-fehér színű, de én a kék-fehér színösszeállítást választottam. Szeretem a hagyományőrző, magyaros képzőművészeti termékeket, és nagyon szerettem volna egy szettet fűzni, ami hasonlít a kékfestő anyagához. Mert a kékfestő gyönyörű. Mert egyszerűségében nagyszerű. Mert hagyományos ugyan, mégis divatos tud lenni. Mert egyszer láthattam, hogyan készül, és érezhettem a  készítő bácsi mozdulataiból és beszédéből az anyagok, a minta, a kékfestés technikája és hagyományok iránti mély tiszteletet és megható szeretetet. Imádom a kékfestőt. A karkötő színe ezért lett sötétkék-fehér. Hamarosan készül hozzá medál és fülbevaló is. :)

 
 

És rendelésre újabb levendulazsákok is készültek a héten.


 

És egy peyote technikával készült aprócska, rózsaszín, bedugós fülbevalót is fűztem, ezúttal saját részre. Tavaly 4 pár készült ajándékba, egy pedig saját részre, és ez most ismét az enyém. :) (a képek minőségéért bocsi)

 

 Meglepő módon ezen a héten nem készült zoknilény, de ami késik, nem múlik. ;)

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...